Bosbaden

Kies je niet voor coaching, Ga bosbaden!

We leven steeds meer in de stad en binnen.

We brengen ongeveer 8 uur en 41 min op apparaten door.

Technostress geeft symptomen van angsten, hoofdpijn, depressie, geestelijke vermoeidheid, oog- en nekklachten, slapeloosheid, frustratie, prikkelbaarheid en woedeaanvallen.

De kosten van de gezondheidszorg zijn hoog

De Natuur helpt ons!
In Japan wordt wetenschappelijk onderzoek gedaan naar bosbaden. Eén keer per maand onthaasten in de natuur heeft meetbaar effect op je gezondheid. Er is wetenschappelijk bewijs (Dr.Qing Li, Shinrin-Yoku; hoe bomen je kunnen helpen gezond en gelukkig te worden) dat de natuur; bloeddruk verlaagt, stress vermindert, de gezondheid van hart en bloedvaten en de stofwisseling verbetert, de bloedsuiker verlaagt, de concentratie en geheugen verbetert, depressie verhelpt, energie geeft, het immuunsysteem verbetert door toename in het aantal natuurlijke killercellen (NK) van het lichaam, de productie van antiekanker-eiwitten doet toenemen, je helpt afvallen. Ga één keer per maand 4 uur de natuur in en wandel ongeveer 5 km. Of geef je immuunsysteem een opkikker en verblijf 3 dagen en 2 nachten in een natuurlijke omgeving.


Maak bewust contact met de natuur; zet planten binnen, verstuif essentiële oliën of brand wierook, plaats natuurfoto's aan de muur, werk in huis met natuurlijke vormen en patronen (bijvoorbeeld golfjes in water of nerven in een blad), knuffel huisdieren, werk in de tuin, loop op blote voeten, start je dag met een ontbijt buiten of doe yoga/ Chi Neng Qigong buiten, zwem in natuurwater, luister naar geluiden van vogels of ga lunchen of vergaderen in de natuur.

Geniet en maak plezier!